Actiegroep Leuven Rechtdoor start in Wilsele / Wijgmaal op 28 juli

0 Flares 0 Flares ×

Op vraag van heel wat mensen uit Wilsele en Wijgmaal die niet akkoord gaan met de toegenomen lawaaihinder door de nieuwe opstijgroute Leuven Rechtdoor, starten we in Wilsele/Wijgmaal met een plaatselijke actiegroep. We werken samen met de regionale actiegroep “Leuven Rechtdoor” en zoeken helpende handen om in Wilsele/Wijgmaal te flyeren en de petitie bij zoveel mogelijk mensen te verspreiden en te laten ondertekenen.  Iedereen die mee wil helpen om bijvoorbeeld te bussen in zijn of haar straat is hartelijk welkom op maandag 28 juli om 20u in het BOW café aan de Ymeria in Wijgmaal. De flyers en de petitieformulieren zullen er dan zijn en de straten zullen worden verdeeld.

Logo 984142_1426387450977729_981447458048251864_n

Wie de petitie nu al online wil ondertekenen en eventueel ook al wil verspreiden via FB of via mail bij  vrienden en kennissen, dat kunnen we alleen maar aanmoedigen. Ondertussen hebben al bijna 500 mensen de petitie getekend, maar dat mag natuurlijk veel meer worden. Hieronder vind je de link naar de petitie: http://www.petities24.com/leuvenrechtdoor

Wie graag op de hoogte wil blijven van de laatste nieuwtjes rond Leuven Rechtdoor kan terecht op de website van de actiegroep  http://www.leuvenrechtdoor.be/. Wie de situatie in Wijgmaal wil volgen, kan dat doen via de website www.hildevanwichelen.be .

 

0 Flares Facebook 0 Email -- 0 Flares ×

Reactie op “Actiegroep Leuven Rechtdoor start in Wilsele / Wijgmaal op 28 juli

  1. Vander Borght Werner
    29 juli, 2014 om 15:55

    Geachte.

    Uw schrijven van het artikel ” Meer lawaai van de vliegtuigen in Wijgmaal ” heeft mijn vermoeden, dat politieke spelletjes dikwijls primeren boven het algemeen belang/ nut, alleen maar bevestigd. ( Had niet veel anders verwacht… )
    Dit schrijven gebeurt onder de aanvliegroute 25links én dus sinds recent de opstijgroute 07 rechts richting oost/ zuid. Met wat geluk kan hier ook nog genoten worden van de toestellen die komende van oost, aanvliegen op Zaventem.
    Bon, dit alles zou hier te verdragen zijn moest er inderdaad enig nut zijn van deze nieuwe route.
    Het is inderdaad niet de bedoeling om zuiniger te vliegen, ook niet om veiliger door de wolken te klieven of sneller op de bestemming te raken ( was mijn indruk nadat een paar piloten hun visie op ” Leuven rechtdoor ” hadden gegeven ) . Dus wat is dan wel de bedoeling ???? Is het dan de bedoeling om een betere spreiding van lawaaihinder te bekomen , zoals altijd met zoveel poeha gezegd ? Hoe kan men dan spreken van spreiding als hier
    nu landend én vertrekkend verkeer over dit dak vliegen ? Misschien een nuttige vraag
    aan die politici om toch al tenminste het woord spreiding te verklaren en dit in deze context duidelijk te maken.
    Of is het zo dat de overheid haar geld terug wil van Brussels Airlines, via belastingen op fuel, dat ze toekende naar aanleiding van de aankomst van een aantal lage kosten maatschappijen op Zaventem, want zo kennen we ze ook…
    Al zo’n klein dertig jaar kennen we het lawaai van het aanvliegend verkeer en – begrijp niet verkeerd, dat stoort niet én de luchthaven moet heus niet dicht. De vliegmachines waren hier al, dus…
    Kortom, naar u toe, alvast goede moed om als politiek mandataris uw inzet sterk te houden in dit dossier en mijn enige wens in deze kwestie is dat u onze medemens kan overtuigen dat we allemaal in’t zelfde schuitje zitten en dat we dus ook moeten beseffen dat de neveneffecten van onze luxe door IEDEREEN dient gedragen te worden. Politieke spelletjes zijn hier NIET op hun plaats !!!!!!!!!!!!!!
    Beleefde groeten.
    Vander Borght Werner
    Dus herhalend

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *